Monday, May 16, 2011

Nice Noise review in Nocturne #18

THIRD I - Nice Noise
Industrial / Noise / Dark ambient
(Nihilthrone, 2011.)
Za varenje i razumevanje poetike, atmosfere i energije grupacije pod imenom THIRD I, morate imati dobar, utreniran i kondiciono zdrav želudac. Jedanaest „pesama“ koje su Predrag i Nenad Popović ovoga puta priredili u svojoj maloj ali pikantnoj andergraund muzičkoj kuhinji jesu metalni opiljci koji u harmoničnom redu zveče u napuštenoj hangarskoj prostoriji uz zvuke injem natopljenog vetra. Ovo nije klasičan album. Sastavljen je od instrumentalnih linija, sempl odbljesaka, raznoraznih i raznorodnih useka i rezova oštrim šiljkom u limeni, ulubljeni, usijani krov. Atmosferski i psihološki, ovo jeste jedno teško, tromo i gotovo uzbuđujuće, deprimirajuće CD ostvarenje, koje vam tek na treći pokušaj preslušavanja (kao meni, na primer) dozvoljava da mu se približite i osetite ga blizu i nadomak svoje slepoočnice. Numera „Nightmares Again“ se ispostavlja kao najinteresantniji komad. Nenad i Predrag Popović su, pored autorstva na CD izdanju „Nice Noise“, vodeći ljudi kick-ass web fanzina „Helly cherry“. U svakom slučaju, ovo što su nam oni danas priredili u svih jedanaest zvučnih stanica jeste - pakleno. Bez trešanja, naravno.
Milan B. Popović - - - - - 8/10

Monday, May 9, 2011

Nice Noise review on Alternativna Muzika


THIRD I - "Nice Noise" (2011)

Vec petu godinu i kroz svojih osamnaest izdanja, Third I postoji kao zaseban entitet na ovdasnjoj muzickoj sceni. Taj neobican muzicki entitet sastoji se iz dva clana, Nenada i Pedje. U svojemu najnovijem izdanju "Nice noise", entitet Third I nastavlja svoju evoluciju ambijentalno eksperimentalne muzike. U 11 novih kompozicija, Third I nas salje kroz crnu rupu u daleku buducnost i daje uvid kako bi muzika mogla zvucati za nekih par stotina godina.
Skladbe se zasnivaju na principu atonalnosti. To jest, njihova melodicnost i harmonicnost se ne koncentriraju na odredjeni tonalni centar, ili bolje receno, jedan osnovni zvuk. Vec kroz ponavljajucu visoku i nisku alteraciju zvuka, premijestaju svoje polje djelovanja u podzvucni medjuprostor. Efekat toga naizmjenicnog povecanja i snizenja zvuka je stvaranje jedne hiperambijentalne atmosfere. Koja kroz dovodjenje slusatelja u jedno vegetativno stanje, izgradjuje jak hipnoticki ucinak. Nadalje, kompozicije su oslobodjene od ritma i perkusivnih elemenata. I zive iskljucivo od predhodno pomenutih zvukovnih alteracija (snizenje i povisenje zvuka na tonskoj ljestvici), i infiltriranja raznih zvucnih samplova. Koji imaju za ulogu stvaranja sveobuhvatne sfericnosti i kompaktnosti pojedinog komada. Takodjer, u svome djelovanju, kompozicije prolaze kroz razlicite stadije jacine i inteziteta. Pri tome, one se pojavljuju kao meditativne zvucne mantre, minimalisticko ambijentalne pasaze ili iritantno pulsirajuce sinteticke zvukovne eskalacije. Metamorfoza predhodno pomenutih stanja se odvija sporo i pojedine skladbe se vrlo dugo nadogradjuju. I nerijetko, gotovo neprimijetno ulazu jedna u drugu. Time daju osjecaj da je cijeli album koncipiran po jednom sveobuhvatnom nacelu. Kroz svoje melodije, skladbe docaravaju na metafizicki nacin razne teme, kao sto su: trazenje samog sebe ("Where am I"). Ili uzdizanje u zivot zvukom ("Hear us squeak"). Transcedentan utisak marsa gomile kroz ulice ("February march"). Zvukovno morfoloska "Horse gives birth to a Fly". Minimalisticko mracna "Heavy metal". Turbulentna "Sewer live report". Psihodelicna "Mushrooms are growing like Fungus". Kratka, ali uznemirujuca "Nightmares again". Orbitalna "Reaching Toward the Light". I dvije, vrlo duge apokalipticke "Cities in Desolation Part I & Part II".

Album "Nice noise" zacijelo nije za svacije usi. I siguran sam da ima mnogo onih koji ne preferiraju ovakvu vrstu muzike. Ali on je jedna vrsta vrata, kroz koja prosavsi kroz njih, slusatelju omogucuje nesto drugaciji pogled na muziku kao sredstvo izrazaja. Vrata, kroz koja se on moze uputiti na jedno tajanstveno muzicko putovanje i cije granice samo on moze odrediti i dokuciti.
by durden