Wednesday, April 20, 2011

Nice Noise review on terapija.net

THIRD I: Nice Noise (Raw Ambient Pieces) (Nihilthrone, 2011)
Imaginacija apstrakcije i stvarnosti. Mašta radi 100%. Još jedan od kandidata za najbolji album godine, barem u onom iskonskom experimental fahu.
Dobar dio toga što su Throbbing Gristle napravili u toku svojeg najznamenitijeg perioda od 1976. do 1981., Third I su prikazali na ovih pola sata. Genesis P-Orridgea i Peter Christophersona tada uistinu nije bilo lako shvatiti pogotovo kad su neke koncerte znali piliti po sat vremena s jednom improvizacijom teme, međutim danas ovakva glazba ima itekakve svrhe. Nisu Third I napravili jednu kompoziciju od pola sata, već njih 11, ali sve se svode u zajedničku skulpturu objedinjenu pod odličnim konceptualnim nazivom 'krasna buka (sirovi ambijentalni komadi)'.
Vrhunac albuma su dvije zadnje teme "Cities in desolation part I", i "Cities in desolation part II", po 7 minuta dugačke kompozicije koje dočaravaju apokaliptičan pejzaž opustošenosti gradova u kojima nema niti žive duše. Taman pogođene teme za nastradala naselja u Japanu nakon potresa i cunamija koje je još zadesila i nuklearna katastrofa mada one nisu bile zamišljene kao tragični epitaf, ali su se sticajem okolnosti poklopile sa vremenom u kome su objavljene.
Inače sva glazba i zvukovi na ovome albumu su u apstraktnom povezivanju stvarnosti i mašte kroz koncept subjektivne percepcije. Third I ne zalaze u banalizacije i okolišanja već daju svoju umjetničku viziju različitih, za nekoga možda i bezazlenih preokupacija, ali one kao takve pokazuju izuzetan kreativan doseg u rangu psihodeličnog, zbiljskog i nestvarnog. Imaginacija je ta 'esencija' koja je bitna u ovome slučaju i ne zasniva se na suhoparnosti već na čistom umjetničkom rasuđivanju. S time su Third I ponovno potvrdili svoje visoko postavljene kriterije odvajajući se od sve one 'loše' glazbe kojoj nije jasno zbog čega je loša (Loša iz Plavog orkestra, ha-ha-ha).
Znam da ljudi ne kapiraju ovakvu glazbu počevši od T.Gristle do Coil i da im uopće nije jasno zašto ona postoji jer smatraju to što smatraju, ali Third I uistinu imaju 'treće oko' koje nije nikakav misteriozni kult nego skup vrhunskih umjetničkih dometa.
Slušati i rasuđivati.
ocjena albuma [1-10]: 10
horvi // 19/04/2011