Monday, January 26, 2009

Third I - When Tomorrow Hits...



Nekoliko mojih prijatelja je krenulo sa "skidanjem" ovog albuma sa neta, ali im nije bio nimalo slušljiv. Uz dužno poštovanje, rekoše, taj industrial nije za njihove uši. Dobro, velim, ajde vi to skinite pa cu ja da se "žrtvujem". Onda je došlo do trenutka kada je hard disk mog "mucenika" zarotirao gore pomenuti album. I, gle! To ne da nije loše, nego naprotiv.
Dakle, odmah u najavi da naglasim da sam više nego prijatno iznenaden ovim izdanjem. Kako po sadržaju, tako i po kvalitetu. Ako je vec nužno da se nadevaju neke stilske etikete, ovo jeste industrial, ali ne bilo kakav. Ima tu primesa i ambienta i duba, ali (ma kako to vama neverovatno zvucalo) i emocija i melodije! Upravo je to možda i najveca vrednost ovog izdanja. Pop muzika i melodije/emocije - to vec ide, ali industrial i emocije i melodija - svaka cast!
Preslušavanje ovog albuma (cijih 27 minuta možda deluju kratko, ali suštinski su prava porcija iskaza) pobudilo mi je asocijacije na neka davna vremena. Mnogi ce reci da je prvi industrial na ovim prostorima viden sa pojavom benda Laibach sredinom osamdesetih, ali pravi pioniri su drugi. Još se pocetkom osamdesetih pojavljuju prvi snimci benda/projekta Autopsia, koji su nekoliko godina docnije sabrani na kasetnom izdanju Oscularum Infame (Slovenija Kopar - K009). Nikad culi? Ok. Elem, druga paralela koja mi se nužno javlja je cinjenica da je Autopsia došla iz malog mesta koje se zove Ruma, a Third I iz slicno malog mesta poznatog kao Cuprija. Nisu to neki preterano bitni podaci, ali u kontekstu geografije ovih prostora i koliko ta geografija odreduje necije stavove, daleko do toga da nisu od znacaja.
When Tomorow Hits se pojavio kao net izdanje, što znaci da vas samo malo dobre volje deli od dolaženja do njega. Redovni posetioci net fanzina Helly Cherry su to sigurno vec ucinili. Siguran sam da preslušavanje ovog materijala nece prijati baš svim ušima, ali je preporuka da se obavezno nabavi i presluša - siguran sam da ce se naci neki novi ljubitelj zvukova koji baš i nisu preterano uobicajeni. Uostalom, ovo je muzika postapokalipticnog doba, a ako je apokalipsa jednako otkrovenje, zakljucak se namece sam.
Realnost ne samo da ume da bude nego suštinski jeste surova, a ova muzika može da pomogne da se naviknete na nju. Ako želite svoj primerak ovog albuma proskitajte po linkovima: www.hc.co.sr i www.myspace.com/krikunutrasnjosti
[source] - Branislav Nikolic, Plastelin webzine

No comments:

Post a Comment